Biciclete

Un pic de istorie despre bicicletă
Încă din secolul al XVI-lea au apărut primele încercări ale omului de a construi un vehicul „care să meargă singur” dar la o asemănare cu bicicleta de astăzi s-a ajuns abia prin secolul al XVII-lea. Totuşi istoria bicicletei o putem începe cu o construcţie din lemn care avea o şa care putea fi coborâtă sau ridicată, nu avea pedale dar cu această maşină în 1813 s-a parcurs o distanţă, care în mod obişnuit se parcurgea pe jos în aproximativ 16 ore, într-un timp mult mai scurt şi anume în 4 ore. La începuturi acesteia i se spunea „maşină de curse” , „Drezină” sau în mod ironic „zgâlţîitoare”.
În 1840 acestei maşinării i s-au ataşat pedalele, urmând ca într-o perioadă de 30 de ani, între 1855 şi 1879 , să fie dotată rând pe rând cu o frână pentru a o putea opri, cu roţi din lemn , ca apoi să se treacă la roţile din metal , ulterior se vor pune pe rulmenţi. La sfârşitul acestei perioade bicicletei i se instalează transmisia pe bază de lanţ şi roţile vor fi dotate cu pernă pneumatică prin 1890. Deci până la o asemănare cu bicicleta modernă,cât de cât acceptabilă , au trecut aproximativ două sute de ani. În schimb în ultima sută de ani bicicleta a avut nişte transformări impresionante atât în ce priveşte materialele din care este confecţionată, ajungând până la fibră de sticlă, nu mai vorbim de partea estetică şi mărimi diferite făcându-se biciclete speciale pentru fiecare vârstă a copiilor, precum şi privind destinaţia acestora atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi. Nu în ultimul rând bicicletele moderne, prin ataşarea mai multor pinioane, au devenit cu adevărat nişte „maşini de curse” beneficiind chiar şi de schimbătoare de viteză, în ziua de astăzi fiind un mijloc rapid de deplasare dar si unul foarte bun pentru mentinerea unei stari de sanatate bune.

by Millu

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.