Recenzie: „Pisicile Războinice 1: În inima pădurii” – Erin Hunter (Grupul Editorial All)

Categorie: Cărți pentru copii și adolescenți

La vânzare pe: Grupul Editorial All

Seria: Pisicile Războinice

Alte Volume:  Vol II, Vol III, Vol IV, Vol V, Vol VI,

Pisicile Războinice

Volumul I – În inima Pădurii

Bine v-am regăsit! Dacă mă urmăriți pe Instagram și pe Facebook probabil deja știți că de aproape o săptămână am început să citesc primul volum din „Pisicile Războinice”. Cei de la Grupul Editorial All mi-au făcut o surpriză foarte frumoasă prin oferirea primelor două volume din seria pisicilor războinice. Am iubit această carte încă de la primele pagini pentru că nu se pierde în foarte multe detalii, ea reușind să povestească cu mult farmec aventurile tinerilor pisoi.

Tot ea a reușit să mă țină atentă pe tot parcursul aventurii, trebuie să mărturisesc că am citit primele 50 de pagini lunea și apoi nu am mai avut timp de ea. Cu toate acestea ieri când am decis să continui citirea nu am mai lăsat-o jos din mână până ce nu am ajuns la final. Aș fi început și volumul II, dar mi-a fost frică că nu mă voi putea abține să nu vă dau informații și din el așa că voi începe să îl citesc de astăzi.

Pisicile Războinice – În inima pădurii” ne introduce în lumea pisicilor sălbatice, vorbim despre o lume în care patru clanuri de pisici încearcă să supraviețuiască. Aceste pisici trăiesc după reguli nescrise, dar pe care fac tot posibilul să le respecte. Lucrurile se schimbă un pic atunci când Roșcovanul, o pisică de casă, se simte tot mai atras de pădure.

În această carte putem vedea cât de diferită este lumea pisicilor de casă de cea a războinicilor sau mai bine zis de cea a pisicilor sălbatice. Cu toate acestea o pisică cu suflet curat și inimă de luptător urmează să plece în cea mai spectaculoasă și periculoasă misiune. Numele lui este Roșcovanul și a fost crescut ca și pisică de casă, cu toate acestea de mulți ani se visează liber, vânând șoricei și simțind vântul în spinarea sa.

Datorită curajului și inteligenței el reușește să se alăture unuia dintre triburi și nu durează mult până ce Roșcovanul primește numele de Labă de Foc. Cu toate acestea asta nu înseamnă că toate pisicile l-au acceptat, o urmă de îndoială este mereu prezentă. Pisicile războinice nu sunt obișnuite să antreneze un pisoi de casă, ele fiind sigure că sângele de războinic se transmite din pisică în pisoi. Totuși semnele trimise de Clanul Stelelor nu pot fi neglijate.

Fragment Pisicile Războinice – În inima Pădurii:

— Cauți răspunsuri la Clanul Stelelor ? mieună ușor Frunză Ruginie, urmărind privirea lui Stea Albastră și zgâindu-se la puzderia de stele de pe cerul întunecat.

— În asemenea momente avem nevoie de învățămintele strămoșilor războinici. Doar ei ne pot călăuzi. A vorbit Clanul Stelelor cu tine ? întrebă Stea Albastră.

— De câteva luni, nu, Stea Albastră.

Deodată, o stea căzătoare străluci deasupra vârfurilor copacilor. Coada lui Frunză Ruginie zvâcni și blana de pe șira spinării i se ridică.

Stea Albastră rămase tăcută, cu urechile ciulite, în timp ce Frunză Ruginie continuă să privească cerul pentru câteva clipe, apoi lăsând capul în jos se întoarse către Stea Albastră.

— A fost un mesaj de la Clanul Stelelor, murmură privind în depărtare. Numai focul ne poate salva clanul.

— Focul ? repetă Stea Albastră. Dar focul este temut de toate clanurile ! Cum ne-ar putea salva ?

Frunză Ruginie clătină din cap.

— Nu știu. Dar acesta este mesajul pe care Clanul Stelelor mi l-a trimis.

Liderul Clanului Tunetului se uită cu privirea albastră și limpede în ochii pisicii-vraci.

— Tu nu te-ai înșelat niciodată, Frunză Ruginie, mieună ea. Dacă asta a hătărât Clanul Stelelor, înseamnă că așa trebuie să fi e. Focul ne va salva clanul.

Când am ales această carte nu m-am gândit că este atât de interesantă mai ales că făcea parte din categoria de literatură pentru copii, cu toate acestea eu cred că ea va reuși să țină cu „sufletul la gură” orice adult. Modul de povestire este atât de frumos și de lin încât cartea poate fi citită în doar câteva zile. Sunt atât de multe întrebări la care trebuie găsit răspuns.

”Va reuși pisica de casă să se acomodeze cu traiul greu al pisicilor războinice? Va reuși ea să uite de viața liniștită pe care o ducea alături de Două-Picioare? Vor putea trece Pisicile Războinice peste problema hranei?” Dacă v-am făcut curioși vă invit și pe voi să citiți primul volum din „Pisicile Războinice”. Nu uitați să mă urmăriți pentru că în curând revin și cu recenzia Volumului II din „Pisicile Războinice”.

Cine sunt Erin Hunter?

M-am exprimat cu „sunt” deoarce nu vorbim despre un singur autor. Din contră este vorba de 6 autoare care au reușit să cucerească cititori din mai multe țări cu ajutorul celor 3 serii de romane pentru copii și adolescenți. ”Pisicile războinice” este prima serie creată de aceste autoare și însumează 24 de volume. La noi în țară volumele sunt și vor fi disponibile la Grupul Editorial All. Erin Hunter este pseudonimul cu care se semnează autoarele: Kate Cary, Cherith Baldry, Tui Sutherland, Gillian Philip, Inbali Iserles și Victoria Holmes. Vă invit și pe voi să descoperiți frumoasele romane realizate de aceste autoare și să intrați măcar pentru câteva minute în lumea imaginației.

De ce Grupul Editorial All?

Pentru că aici am găsit foarte multe cărți interesante. Mai exact pe site-ul lor aveți ocazia de a descoperi cărți de la editurile ALL; Galaxia Copiilor; Sian Books; Helen Exley și multe altele. Pe lângă frumoasa serie a „Pisicilor Războinice” aceștia aduc și celelalte două serii de romane ale celor de la Erin Hunter: „Supraviețuitorii” și „Exploratorii”. Dacă sunteți în căutarea unor cărți foarte interesante sau sunteți în căutarea unor oferte și promoții vizitați Grupul Editorial All și nu veți regreta. 🙂