Recenzie: „Amurg Partea I” – Stephenie Meyer

Autor: Stephenie Meyer

Editura: RAO

Categorie: Cărți horror

La vânzare pe: Librăria Online Libris

Seria: SAGA AMURG

Alte Volume:  Amurg Partea II, Lună Nouă, Eclipsa, Zori de zi

Bine v-am regăsit, dragii mei. Așa cum probabil știți în urmă cu trei săptămâni am primit un nou colet de la Librăria Online Libris, din cauza răcelii am reușit să mă ocup de ele doar săptămâna aceasta. Deja am reușit să termin primul volum din seria „Amurg” scrisă de Stephenie Meyer și am decis să vă prezint și vouă primele impresii.

Probabil mulți dintre voi știți seria „Amurg”, dar cu toate acestea trebuie să vă mărturisesc că volumul este mult mai tare decât filmul. Efectiv modul în care sunt descrise evenimentele este foarte palpitant și ne ajută să ne creăm o imagine mai clară a întregii povești. Mi-a plăcut foarte mult faptul că multe fapte nu sunt exact ca în film,ceea ce face volumul și mai palpitant. Trebuie să vă mărturisesc că îi vedeam pe actorii din Amurg în rolurile principale, dar acest lucru nu m-a oprit să îmi imaginez mai departe ce se va întâmpla.

Pentru cei care nu știu „Amurg” este prima carte a seriei cu acest nume, ea a fost mai apoi urmată de cărțile Lună nouă, Eclipsa și Zori de zi. Desigur în funcție de site-ul de pe care le achiziționăm putem lua cartea întreagă sau, așa cum am făcut eu, două volume. Recomand cea de a doua variantă deoarece este mai ușor de citit, cărțile sunt foarte mici și pot fi puse cu ușurință în geantă.

FRAGMENT:

Nu voiam sa ajung prea devreme la scoala, dar nu mai puteam ramane in casa. Mi-am pus jacheta – care aducea un pic a costum de protectie – si am iesit in ploaie.

Inca mai burnita, nu destul cat sa ma ude leoarca in timp ce m-am intins dupa cheia de la casa, ascunsi mereu sub
streasina de la intrare, si am incuiat. Ma deranja pleoscaitul noilor mei bocanci impermeabili. Imi era dor de scrasnetul normal al pietrisului sub talpi. Nu ma puteam opri sa imi admir camioneta pe indelete; trebuia sa ma grabesc ca sa scap de fuioarele de ceata jilava ce mi se valatuceau pe la cap si mi se incalceau in par.

In camioneta era placut si uscat. Era clar ca Billy sau Charlie facusera curat inauntru, insa scaunele argasite si capitonate inca pastrau un miros vag de tutun, benzina si menta. Spre usurarea mea, motorul porni repede, insa zgomotos, prinzand viata si apoi duduind la maximum. Eh, o masini atat de veche n-avea cum sa, nu aiba si defecte. Radioul stravechi inca functiona, un lucru la care nu ma asteptasem.

Nu mi-a fost greu sa gasesc scoala, desi nu mai fusesem niciodata acolo. Ca majoritatea celorlalte cladiri, se afla un pic dincolo de drumul national. Nu arata neaparat ca o scoala; numai semnul pe care scria ,,Liceul Forks” m-a facut
sa ma opresc. Arata ca o serie de case asortate, construite din caramizi maronii. Locul era atat de ascuns de copaci si tufisuri incat nici nu i-am vazut adevarata marime la inceput. Unde-i sezatie data de institutie? m-am intrebat cu nostalgie. Unde sunt gardurile din sarma si detectoarele de metal?

Am parcat in fata primei cladiri, care avea un mic semn deasupra usii -,Receptie”. Nu mai parcase nimeni aici si eram
sigura ca era interzis, dar am hotarat ca-i mai bine sa primesc instructiuni inauntru decat sa ma invart in cerc prin ploaie ca proasta. Am iesit fara tragere de inima din cabina incalzita a camionetei si am pornit pe o cararuie de piatra marginita de un gard viu intunecat. Am tras adanc aer in piept inainte sa deschid usa.

Inauntru era o lumina puternica si mai cald decat sperasem. Biroul era mic; o zona ingusta de asteptare cu scaune pliante capitonate, un covor comercial cu pete portocalii, anunturi si premii agatate pe pereti, un ceas mare ce batea zgomotos. Peste tot erau plante, in ghivece mari de plastic, de parca nu ar fi fost destula verdeata afara. lnctrperea era impartita in doua de o tejghea lunga, ticsita cu cosuri pline cu hartii si fluturasi colorati strident. In spatele tejghelei era trei birouri, iar la unul dintre acestea se afla o femeie vanjoasa, cu parul roscat si cu ochelari. Purta un tricou mov, ceea ce ma facu sa ma simt deodata imbracata excesiv.

Femeia roscata isi ridicta privirea.

– Cu ce va pot ajuta?

– Ma numesc Isabella Swan, am zis eu, observand imediat
o scaparare in ochii ei.

Eram asteptata, un subiect de barfa” fara indoiala. Fiica fostei sotii fluturatice a serifului, intoarsa in sfarsit acasa.

– Desigur, replica ea. Cauti printr-un vraf de documente care de-abia statea in echilibru pana gasi hartiile pe care le cauta. Am aici orarul tau si o harta a scolii. Scoase cateva foi pe tejghea ca sa-mi arate.

Trecu prin orar pentru mine, indicandu-mi pe harta cea mai buna ruta catre fiecare curs, si imi dadu o hartie pe care sa mi-o semneze toti profesorii si pe care trebuia sa o aduc la sfarsitul zilei. Imi zambi si, la fel ca Charlie, imi zise ca spera…

Volumul ne prezintă primi pași pe care relația dintre Bella, o tânără ce decide să se pedepsească singură și să se mute cu tatăl său, Charlie, și Eduard, un băiat foarte frumos, dar și ciudat în același timp. Pas cu pas lucrurile se precipită între cei doi, iar Bella nu își poate da seama ce este în neregulă la băiatul pentru care simte iubire. Oare își va da seama până la final ce este el?

Eduard în mod normal nu ar trebui să se apropie atât de mult de Bella, dar cu toate acestea ceva înăuntrul lui îl face să îi fie mereu alături când are probleme. Dacă el la început face tot posibilul pentru ca fata să îl urască, pe parcursul cărții va începe să se apropie de el. Ce se va întâmpla atunci când nu va mai putea să îi ascundă Bellei adevărul?

Așa cum v-am spus și la început am primit cartea de la Librăria Online Libris, am ales-o pentru că auzisem multe păreri despre ea și chiar eram curioasă cum este în comparație cu filmele. Pot să vă mărturisesc că mă bucur că am luat-o și că de abia aștept să citesc și volumul II, dar apoi să văd dacă la Libris există și „Lună nouă”. Dacă vă doriți o carte ce poate fi citită la miez de seară, atunci seria Amurg trebuie să se regăsească pe lista voastră de cumpărături.