Recenzie: „Pisicile Războinice 10: Noua Profetie – Strălucirea Stelelor” – Erin Hunter

Nume: „Pisicile Războinice” – Vol X – „Strălucirea Stelelor”

Autor: Erin Hunter

Editura: All

Colectia: Galaxia Copiilor

Categorie: Cărți pentru copii și adolescenți

Seria: „Pisicile Războinice”„Noua Profeție”

Știu că nu vă așteptați să apară acest articol, dar cred că am întârziat destul de mult cu el. Pentru cei care nu știu acum multe săptămâni am primit de la Librăria Online Libris două volume noi din „Pisicile Războinice”. Azi vom discuta despre volumul 10 al acestei frumoase serii. El este intitulat „Strălucirea Stelelor” și este cel de al 4-lea volum din mini-seria „Noua Profeție”.

Pentru prima oară, de când am început această serie, mi s-a părut că lucrurile s-au schimbat foarte mult. Nu știu dacă de vină sunt hărțile de la începutul volumului, care acum nu mai prezintă vechiul teritoriu al celor 4 clanuri, ci teritoriul de după dealuri. Vă las mai jos harta cea nouă și vă voi povesti puțin mai târziu despre cum a luat ea naștere, dar până atunci haideți să facem un mic rezumat.

Noile teritorii ale Clanurilor

Povestea pe scurt:

„După ce Două-Picioare au început să distrugă teritoriile celor 4 clanuri pisicile au fost nevoite să se mute. Pentru a le ajuta și pentru a se asigura că pisicile vor ajunge într-un loc sigur Clanul Stelelor a trimis 6 pisici într-o călătorie foarte periculoasă. Ele au trebuit să călătorească pe teritorii noi, să întâlnească dușmani periculoși pentru a primi Noua Profeție de la Miez de Noapte.

Întorși acasă, după ce au suferit o dureroasă pierde, aceștia au trebuit să își convingă clanurile că locul lor nu mai este în pădurea care le fusese casă. Lucrurile nu au fost ușoare, dar pericolul prezentat de Două Picioare a fost mai mare decât teama de necunoscut.

O stea căzătoare le-a indicat clanurilor direcția în care trebuie să pornească. Dar oare cum vor ști ele dacă au ajuns în locul potrivit? Clanul Stelelor le va urma oare?”

Cam cu aceste întrebări s-a terminat ultimul volum din „Pisicile Războinice”. Strălucirea Stelelor ne aduce mai aproape de bravele noastre pisici. Acum ele trebuie să se lupte cu necunoscutul, să stabilească limite noi între teritorii și să se asigure că niciun clan nu are de suferit în urma acestor alegeri.

Pentru că este mult prea periculos ca toate pisicile să pornească în descoperirea noului teritoriu se ia decizia ca pisicile care au fost alese de Clanul Stelelor pentru călătorie să meargă și de această dată. Pentru că nici Coadă de Pană, care murise ucigându-l pe Colț Alb, nici Blană de Furtună, care rămăsese alături de Tribul Vânătorilor fără Sfârșit, nu se aflau acolo, Picior de Ceață a fost aleasă să reprezinte Clanul Râului.

Avem ocazia de a călători alături de pisici, de a ne da seama ce teritoriu se potrivește fiecărui clan. Pisicile alese descoperă rând pe rând teritorii perfecte pentru clanurile lor, chiar dacă la început există multă nesiguranță. V-a urma un lucru dureros pentru că pisicile își dau seama că au devenit iar rivale, că fiecare dintre ele trebuie să pună loialitatea față de propriul clan mai presus decât orice.

În acest volum ne luăm la revedere de la Stea Înaltă, bătrâna și nobila pisică se v-a alătura străbunilor. Nu am menținat asta fără motiv, ci pentru că pe patul de moarte liderul decide ca următorul lider al Clanului Vântului să fie Mustăcioară și nu Gheară de Nămol. Faptul că ceremonia de numire a noului lider nu a fost realizată „ca la carte” înseamnă că strămoșii nu sunt de acord cu această numire?

Tocmai când lucrurile păreau să se fi liniștit o nouă furtună stă să pornească. Vor reuși oare pisicile să împiedice să împiedice încălcarea Codului Războinicilor? Clanul Stelelor își v-a face simțită prezența sau le-au părăsit deja pe pisici? Ce se v-a întâmpla cu relația dintre Gheară de Mărăcine și Zbor de Veveriță?

La fel cum ne-au obișnuit deja Erin Hunter reușesc să ducă povestea pisicilor mult mai departe decât ne-am fi imaginat. În mintea mea au rămas foarte multe întrebări pe care sper ca următorul volum v-a reuși să le deslușească.

Așa cum știți deja volumele, apărute până acum, din „Pisicile Războinice” sunt disponibile pe Librăria Online Libris.