Ambasadori de produs sau promovarea marcii apelandu-se la imaginea unor personalitati?
Promovarea unei afaceri sau a produselor ori serviciilor acesteia este un punct esential in succesul unei firme, in acest sens investindu-se uneori bugete uriase, insa nu intotdeauna avand rezultatele asteptate.
O metoda de promovare – care a fost folosita de comercianti sau producatori din cele mai vechi timpuri – este castigarea increderii unor oameni influenti, care sa foloseasca produsele sau serviciile si sa recomande altora beneficiile si avantajele acestora. Asa se lanseaza si actualmente tendinte in moda, un obiect de vestimentatie purtat de o vedeta fiind dorit – de la o zi la alta – de toata lumea. Cojocul ”Alain Delon” a facut valva in Romania si a declansat o moda dupa ce acest gen de haina, din piele intoarsa, groasa, cu guler din blana de miel, care contrasta cu restul hainei. Alain Delon nu a fost in Romania la acea vreme, anii ᾽60-᾽70, cand toata lumea purta alendelon, pe care românii l-au vazut si preluat ca model din filmul A fost candva hot, iar cand starul de cinema a venit in Romania, la TIFF, in 2017 si a fost intrebat daca a aflat despre aceasta moda, care este inca in voga la noi, a spus ca nu, nici nu isi aminteste cand a purtat o astfel de haina.
Campanii de promovare bazate pe imaginea unei personalitati
Acelasi mare actor, adorat de femei si admirat de barbati, Alain Delon, a aparut in postere pentru a promova multe produse – ochelari, ceasuri, o masina Bugatti, chiar propriile produse, iar astfel cumparatorii s-au identificat cu frumosul actor si au dorit sa aiba ceva care sa le dea o importanta in ochii celorlalti si chiar sa-i faca pe ei insisi sa se simta bine.
Nu doar produsele de lux sunt insotite de imaginea unor oameni celebri, chiar anumite servicii – bancare, medicale etc. – sunt promovate de personalitati, astfel capatand valoare si dand oamenilor impresia si incredere in calitatea lor.
In domenii mai nisate, daca un specialist recunoscut si apreciat recomanda un produs, acesta castiga increderea celor care au nevoie de ceea ce ofera. Pe de alta parte, daca o personalitate – chiar si in domenii academice, tehnice, culturale – accepta sa poarte un obiect de la un anumit producator, poate chiar român, sau un tricou cu insemne care sa promoveze o cauza, reclama sau mesajul va ajunge cu siguranta direct la publicul tinta, cel din cercul celebritatii care sustine produsul respectiv sau o cauza atragand atentia, dar si oferind incredere consumatorului.
Oamenii cumpara de la alti oameni
Ambasadorii de produs sau brand ambassador sunt notiuni recente in marketing, dar mai recenta este folosirea bloggerilor sau a vloggerilor influenti pentru a prezenta produse si a convinge segmentul de cumparatori carora li se adreseaza.
O firma producatoare de produse sau chiar distribuitorii pot angaja persoane cu abilitati excelente de comunicare, cu o oarecare tinuta potrivita cu marca, care sa prezinte si sa reprezinte produsele sau serviciile, convingand posibilii cumparatori de calitatea acestora. Pe langa efectul de identificare cu cel care reprezinta produsele sau serviciile, mai ales daca ambasadorul acestora este o persoana cunoscuta si de incredere, faptul ca ofera mape cu detalii si informatii directe, dar si confirmarea calitatii de care deja beneficiaza ambasadorul de brand asigura un succes imediat si consolidat.