La ce să ai grijă atunci când participi la un Instagram Event

Bine ai revenit pe blogul meu! În 2022 nu cred că mai este un secret că există 3 modalități prin care îți poți crește contul de Instagram/Facebook:

  1. Organic – lași platforma să își facă treaba, tu doar postezi periodic conținut de calitate
  2. Prin schimb – participi la renumitele event-uri (Tu dai follow lui X, X îți dă follow înapoi)
  3. Prin achiziție – dai banul și ai primit followerii (cu posibilele penalizări de riguare)

Azi vă voi povesti despre experiența mea cu event-urile pentru Instagram și cum am reușit să dau la toată lumea și să primesc înapoi de la puțin peste două treimi din participanți. La început (2016) am ales creșterea organică, postam și cine alegea să mă urmărească era bine venit. Apoi în urma unui update am pierdut un număr mare de urmăritori. Tocmai de aceea am zis să încerc să particip și eu la renumitele event-uri. Nu pot să mă plâng, găsisem 3 grupuri din afară unde regulile erau regulile și rar scăpa cineva neprins.

Ce presupune un event?

Înainte de a trece mai departe, aș vrea să explic cum se proceda la aceste event-uri. În primul rând existau două tipuri de participanți adminii (cei care nu dădeau niciodată follow, dar care făceau lista cu participanții și care se asigurau că se respectă regulile) și participanții în sine (cei care dădeam follow la toți). Se făcea lista cu participanți și în funcție de numărul lor se decidea numărul de zile în care trebuia să dăm înapoi. Mereu se considerau 8-10 ore/zi, 20 de follow/oră.

În perioada dată îmi setam alarme din oră în oră și dădeam follow, apoi trebuia fie să scriu „done” la postare, fie să dau like la ea. La 3-4 zile după terminarea event-ului unul din admini afișa lista cu cei care nu au dat follow, aceștia aveau 24 de ora la dispoziție să dea follow, altfel erau scoși cu block din grup (de asemenea până nu încheiau nu li se permitea participarea la alte schimburi). Aproape la fel se proceda și cu cei care dădeau unfollow la câteva zile distanță, doar că la ei se lăsa comentariu nou și se scoteau direct cu block.

Pentru mine atunci asta era perfect, numărul de urmăritori creștea și eu eram fericită. Apoi a urmat un nou update de la Instagram și postările mele abia mai ajungeau la 200 de oameni, așa că am renunțat la el. Mă deranja cumva că nu mai reușeam să aduc public.

Anul acesta, mi-am deschis contul de Tik-Tok și am zis să mai dau o șansă Instagram. Numărul de persoane care îmi văd postările e tot mic, dar am zis că nu mai renunț. Tocmai de aceea când mi s-a propus să particip la un event cu participanți din țară am zis „haide”.

Semne negative pe care trebuie să le iei în calcul când participi la un event

Înainte de a începe vreau să vă mărturisesc că le-am sesizat pe parcursul event-ului, dar am zis că mi se pare și că nu pot fi neserioasă să ies după ce alții au dat follow.

  1. Se începe event-ul cu un număr de participanți, iar din ei încep să dispară „peste noapte”, fără a fi trecuți pe o listă de unfollow. Aici am început cu 1800 de conturi și am încheiat cu 1736, din care maxim 30 au fost pe lista de unfollow.
  2. Se oferă un timp foarte scurt pentru a da follow la toată lumea. Noi am avut 8 zile la dispoziție (cam 11,25 ore pe zi trebuia să dăm follow la câte 20 de oameni pentru a termina la timp). De ce trebuie să vă atragă asta un semnal de alarmă? Pentru că participanții sunt oameni ca și voi, puțini vor sta oră de oră, timp de 11 ore, zilnic să facă asta. Acest lucru nu mi-a atras inițial un semnal de alarmă pentru că era vorba de 1000 de oameni, iar apoi s-a menționat că se va prelungi ca să poată termina toți.
  3. Se anunță că la 24 de ore de la încheierea event-ului nu vei mai avea acces la listele cu participanți și la admini. Asta înseamnă că dacă nu ai făcut „poliție” până atunci trebuie să o faci cât mai repede.
  4. Ți se induce ideea că trebuie să fi mulțumită cu ce „câștigi” și nu cu ce ai „pierdut”, altfel ai mentalitate „românească”.

Părerea mea despre ultimul event

Sincer, am rămas cu un gust amar. Așa cum spuneam mai sus am început event-ul cu 1800 de participanți, din aceștia mai puțin de 200 admini. La final de event am avut 1044 de urmăritori (pe baza statisticilor oferite de Instagram), iar pe parcurs am primit pe lista de unfollow maxim 30 de persoane. Asta înseamnă că la final de event au existat minim 526 de persoane „deștepte” care au primit fără să dea.

La finalul event-ului aveam 3993 de urmăritori, acum 21 februarie, am 3961, deci în 32 de persoane „deștepte” care au rămas cu follow. Sunt sigură că în perioada următoare vor mai scădea și de aceea am decis să mai stau 2 săptămâni apoi să mă apuc singură de curățenie.

Experiența aceasta mi-a lăsat un gust amar pentru că am observat din nou că pentru oamenii care doar primesc follow nu contează că restul stau și dau la toată lumea, se încadrează în timp, dar primesc înapoi de la puțin peste două treimi din participanți. Acest lucru mi se pare cel mai trist, pentru că în zilele noastre se pune preț pe câștig și nu pe corectitudine și onestitate.

Încă nu știu cum voi proceda mai departe, pentru că potrivit regulilor nu am voie să scot adminii, dar nici nu mai am acces la ei, dar vă voi ține la curent.

Nu uitați că atunci când participați la orice fel de eveniment sau concurs trebuie să vă așteptați să primiți corectitudine, nu lăsați de la voi pentru că nu se merită. Apreciați-mă munca și țineți mereu capul sus. Iar adminilor nu uitați că și voi ar trebui să aveți reguli, se înțelege o scăpare de 2-5%, dar la peste 30% este deja o problemă. Nu pentru voi, ci pentru ăia care vă cresc conturile. Sper că acest articol va fi de ajutor oricui vrea să se apuce de schimb de follow/like etc.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.